Algemene voorwaarden ouderen alarm

Algemene Voorwaarden (overeenkomst)De klant gaat een overeenkomst aan met Ouderen Alarm (KVK: 94640319). vooreen Dienst, al dan niet in combinatie met het ter beschikking stellen van een personenalarmering met de daarbij behorende gebruiksmogelijkheden, tarieven en`voorwaarden voor een periode zoals gekozen en aangegeven door de klant op deze overeenkomst. Ook de extra dienstverlening van de Meldkamer zal voor de periodezoals gekozen en aangegeven door de klant op deze overeenkomst. Vragen ofklachten kunnen gemeld worden per telefoon naar het bovenstaand nummer, perpost naar het bovenstaand adres of per e-mail naar info@ouderen-alarmering.nl Iedere vraag of klacht wordt binnen 2 werkdagen beantwoord. Ouderen Alarm leverten programmeert een personenalarmering onder de navolgendebepalingen/voorwaarden:

1. Ouderen Alarm activeert, meldt aan en laat per post eenpersonenalarmering bezorgen bij de klant ten behoeve van hetabonnement voor de Dienst en/of dienstverlening van de Meldkamer.De personenalarmering bestaat uit de verschillende functies, zoalsgekozen en aangegeven door de klant op deze overeenkomst.Voorwaarden voor activeren en aanmelden is dat er minimaal (1)contactpersoon is genoteerd

2. Proefperiode, aanbiedingen

2.1. De adviseur zal in overleg met de Klant een geschikt product selecteren en aan hem/haar, met inachtneming van een 14 daagse proefperiode, afleveren. Deze proefperiode kan eenmaal tegen een financiële vergoeding met een maand worden verlengd. Deze vergoeding wordt niet in rekening gebracht als Klant tot aanschaf overgaat. Hierdoor is een vrijblijvende proef van 28 dagen mogelijk.

2.2. Bij aflevering van de producten zal de Klant gevraagd worden een leverbon te ondertekenen, waarin de Klant wordt gesteld rekening te houden met het feit dat hij het product aan Ouderen Alarm moet teruggeven bij het niet kopen van de producten. Bij schade door verlies, diefstal of onoordeelkundig gebruik is de Klant zelf verantwoordelijk en zal voor de geoffreerde prijs aansprakelijk gesteld worden. In geval deze leverbon niet is gecommuniceerd, kan altijd een leverbon door audibene per email of post worden verstrekt aan u als Klant.

2.3. In het geval dat de Klant het Product na de kennisgeving dat hij het product niet geschikt acht, zoals bedoeld in artikel 2.1, niet terstond (binnen 5 werkdagen) terugbrengt, is hij dien ten gevolge de aankoopprijs van het product verschuldigd. Dit geldt ook als de Klant het product retourneert in een onbruikbare of onverkoopbare staat, of wanneer de Klant het product beschadigt.

2.4. Indien een van de omstandigheden zoals bedoeld in 2.2 of 2.3 zich voordoen, doch de verschuldigde aankoopprijs niet wordt voldaan door de Klant, dan is de Klant zonder dat een ingebrekestelling of verdere aanmaning is vereist in verzuim en is hij bovendien de wettelijk rente verschuldigd over de aankoopprijs vanaf het moment van verschuldigdheid, alsmede de wettelijk toegestane incassokosten.

2.5. Terugbrengen kan door door het bestelde product per post te retourneren. De retour-, bevestigingskosten en risico’s van verzending komen dan voor rekening van de Klant.

3. De klant gaat een maandelijkse betalingsverplichting aan met OuderenAlarm voor een minimale periode van 12 maanden. Tussentijdsebeëindiging is enkel mogelijk tegen betaling van de resterendetermijnen in één keer middels een afkoopregeling.

4. Indien de klant na veertien dagen na het ondertekenen van dezeovereenkomst en na activeren- en aanmelden en levering van depersonenalarmering een betaling storneert zal er na de tweede keerstorneren van een betaalregel €4,95 administratie kosten in rekeningworden gebracht.

5. De klant kan binnen acht weken na afschrijving contact opnemen metde bank als hij/zij het niet eens is met de afschrijving. Let op! Vraag uwbank naar de voorwaarden.

6. De klant kan ook een maandelijkse betaalverplichting aan gaan metOuderen Alarm voor de duur van 12 maanden. Indien hiervoorgekozen wordt er eenmalig 150 euro extra in rekening gebracht. Verdergelden de voorwaarden genoemd in artikel 3, 4 en 5.

7. De klant machtigt Ouderen alarm hierbij tot de automatische incassovan de maandelijkse kosten, alsmede het automatisch incasseren vanhet activeren, aanmelden, extra componenten en eventuele overigekosten die in één termijn wordt afgeschreven. Incasso geschiedt vanhet IBAN nummer dat de klant heeft aangegeven op de andere kantvan deze pagina.

8. De klant neemt het personenalarm de eerste veertien dagen op proef.Deze proeftijd gaat in op moment van ontvangst. De klant kangedurende deze proeftijd kosteloos de overeenkomst annuleren.Kosten voor de retourzending van het systeem zijn wel voor derekening van de klant. Na veertien dagen treedt de overeenkomst inwerking. Annulering kan worden voldaan per post aan hetbovenstaande adres of per email naar info@ouderen-alarmering.nl. Deklant dient te allen tijde aan te kunnen tonen deze opzegging tehebben gedaan.

9. Ouderen Alarm is niet aansprakelijk in geval van overmacht of technische storingen in het alarmsysteem. De klant is zelfverantwoordelijk voor het regelmatig onderhouden en testen van het alarmsysteem. Alle voorwaarden zijn terug te vinden ophttps://nl-alarmering.nl/Algemene voorwaarden/.

10.De overeenkomst heeft een looptijd van 24 maanden. Uitzonderingen hierop zijn als volgt: indien de klant komt te overlijden, wordt deovereenkomst per direct beëindigd na overleggen van eenoverlijdensakte, of wanneer de klant wordt opgenomen in eenzorginstelling zal de overeenkomst worden beëindigd na afloop van deeerstvolgende betalingstermijn.

11. Duur en Verlenging: Deze overeenkomst wordt aangegaan voor eeninitiële periode van 1 of 2 jaar ingaande na de eerste 14 dagen. Naafloop van de initiële periode wordt de overeenkomst automatischstilzwijgend verlengd en is maandelijks opzegbaar.Algemene voorwaarden (totaal)


1. Toepasselijkheid

1. In deze Algemene Voorwaarden wordt verstaan onder:‘Ouderen Alarm.’: Ouderen Alarm’. ‘Koper’: de natuurlijkepersoon of rechtspersoon die een contractuele relatie metOuderen Alarm heeft of aangaat. ‘Consument Koper’: denatuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van zijnof haar beroep of bedrijf die een contractuele relatie metOuderen Alarm heeft of aangaat. ‘Producten’: het onderwerpvan een of meerdere overeenkomsten.

2. Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alleaanbiedingen van Ouderen Alarm en op alle met OuderenAlarm overeenkomsten.

3. Van één of meer bepalingen in deze Algemene Voorwaardenkan uitsluitend worden afgeweken indien dit uitdrukkelijkschriftelijk is overeengekomen. De overige bepalingen vandeze voorwaarden blijven in dat geval onverkort van kracht.

4. Algemene Voorwaarden die de Koper hanteert zijn niet vantoepassing, tenzij hiermee uitdrukkelijk schriftelijk doorOuderen Alarm is ingestemd.

5. Ouderen Alarm behoudt zich het recht voor de AlgemeneVoorwaarden te wijzigen en/of aan te vullen.

6. Door het gebruik van de internetsites van Ouderen Alarmen/of het plaatsen van een bestelling aanvaardt de Koper deAlgemene Voorwaarden van Ouderen Alarm

7. Ouderen Alarm is bevoegd van derden gebruik te maken bijde uitvoering van een overeenkomst met de Koper.


2. Aanbiedingen en totstandkoming overeenkomsten

1. Een Overeenkomst komt tot stand indien Contractant eenaanbieding van Ouderen Alarm aanvaard. Deze aanvaardingvan een aanbieding kan schriftelijk worden gedaan doorondertekening van deze Algemene Voorwaarden envolledige invulling van een daarvoor bestemdeovereenkomst, dan wel via elektronische weg wanneerContractant een order plaatst op de website van OuderenAlarm (www.ouderen-alarmering.nl) en Ouderen Alarm debestelling bevestigt, of wanneer Partijen via een andere wijzezoals e -mail tot overeenstemming komen. Voorovereenkomsten waarvoor geen opdrachtbevestiging, per e-mail of anderszins, is verzonden, beschouwen Partijen deeerste factuur van Ouderen Alarm als schriftelijkebevestiging bedoeld in het eerste deel van dit artikel.

2. Aanbiedingen zijn geldig zolang de voorraad strekt.

2.1. Een aanbod van de potentiële Koper als genoemd in artikel 2.1 wordt geacht te zijn gedaan indien de potentiële Koperuitdrukkelijk te kennen heeft gegeven welk product en/ofdienst hij wil ontvangen en hij de bestelling contractueel viade website ouderen-alarmering.nl heeft geplaatst en dezedoor Ouderen Alarm is ontvangen.

2.2. Een overeenkomst komt tot stand op het moment dat eenorderbevestiging aan de Koper is verzonden naar het doorKoper opgegeven (e-mail)adres of wanneer eenovereenkomst tweemaal is ondertekend.

2.3. Koper en Ouderen Alarm komen uitdrukkelijk overeen datdoor gebruik te maken van elektronischecommunicatievormen een geldige overeenkomst tot standkomt, zodra aan de voorwaarden in artikel 2.3 en 2.4 isvoldaan. Met name ook het ontbreken van een handtekeningdoet niet af aan de verbindende kracht van het aanbod en deaanvaarding daarvan.

2.4. Informatie, afbeeldingen, mededelingen, opgaven etc. metbetrekking tot alle aanbiedingen en de belangrijkstekenmerken van de producten worden zo nauwkeurigmogelijk (weer)gegeven of gedaan. Ouderen Alarmgarandeert echter niet dat alle aanbiedingen en productenvolledig met de gegeven informatie in overeenstemmingzijn. Afwijkingen kunnen in beginsel geen aanleiding zijn totschadevergoeding en/of ontbinding.

2.5. Ouderen Alarm heeft te allen tijde het recht om de overeenkomst op te zeggen.


3. Prijzen

1. Alle prijzen zijn uitgedrukt in Euro’s, in overeenstemming metde wettelijke voorschriften hieromtrent en zijn inclusiefomzetbelasting.

2. De Koper is de prijs verschuldigd die Ouderen Alarm in haarorderbevestiging conform artikel 2.4 van deze voorwaardenaan haar heeft medegedeeld. Kennelijke (manipulatie-)fouten in de prijsopgave, zoals evidente onjuistheden,kunnen ook na de totstandkoming van de overeenkomstdoor Ouderen Alarm worden gecorrigeerd.

3. Bezorgkosten zijn bij de prijs inbegrepen. Voor bezorgingbuiten Nederland gelden speciale tarieven. Ten aanzien vanbepaalde betaalmethoden kunnen nadere voorwaardengelden ten aanzien van de bezorgmethode en daaraanverbonden kosten. Dit wordt duidelijk aan de Kopergecommuniceerd.

4. Indien de prijzen voor de aangeboden producten en dienstenstijgen in de periode tussen de bestelling en de uitvoeringdaarvan, wordt de Koper van de prijsstijging op de hoogtegesteld. De Koper kan de bestelling annuleren, dan wel deovereenkomst ontbinden binnen tien (10) dagen namededeling van de prijsverhoging door Ouderen Alarm. Bijprijsverhogingen die worden doorgevoerd nadat dekoopovereenkomst tot stand is gekomen, wordt het besteldeproduct tegen de overeengekomen prijs geleverd.

5. Voor ondersteuning van de producten van Ouderen Alarmkunt u mailen met info@ouderen-alarmering.nl, deze online. support dienst is gratis. Support en ondersteuning looptlouter online via info@ouderen-alarmering.nl

6. Alle genoemde prijzen zijn inclusief btw tenzij andersvermeld.


4. Betaling


1. Bij bestellingen via de website www.ouderen-alarmering.nl,kan er alleen worden betaald via iDeal. OuderenAlarm kan deze betalingsmogelijkheden in de toekomstuitbreiden. Andere betalingsmogelijkheden zullen kenbaarworden gemaakt via de website www.ouderen-alarmering.nl

2. Indien na de totstandkoming van de overeenkomst blijkt datde door de Koper verrichte betaling door hem of door derdenis ingetrokken, resulteert dit in een direct opeisbare vorderingvan Ouderen Alarm op de Koper.

3. Ten laste van de Koper komen, bij niet-tijdige betaling,behalve de wettelijk rente, tevens alle gerechtelijke enbuitengerechtelijke kosten van welke aard dan ook, dieOuderen Alarm als gevolg van niet nakoming door Koper vandiens verplichtingen heeft moeten maken.

4. Ingeval van niet-tijdige betaling, zoals bedoeld in artikel 4.3,is Ouderen Alarm bevoegd de overeenkomst metonmiddellijke ingang buitengerechtelijk te ontbinden of(verdere) levering van producten op te schorten tot hetmoment waarop Koper de betalingsverplichtingen volledig isnagekomen, de betaling van verschuldigde rente en kostendaaronder begrepen.


5. Levering en levertijd

1. Bestellingen worden zo snel mogelijk afgeleverd. In beginselstreeft Ouderen Alarm ernaar om zodra de bestelling isontvangen, het product binnen 3 werkdagen te verzenden.De uiterste leveringstermijn is 30 dagen, tenzij andersovereengekomen. Ouderen Alarm kan nadere informatieomtrent leveringstijden vermelden op de websitewww.ouderen-alarmering.nl of op andere wijze schriftelijkkenbaar maken. Indien niet binnen 30 dagen geleverd kanworden, stelt ouderen alarm de Koper hiervan tijdig op dehoogte en biedt deze de mogelijkheid om de overeenkomstte ontbinden of een nieuwe leveringstijd overeen te komen.Bij ontbinding wordt het betaalde bedrag zo snel mogelijkteruggestort, uiterlijk binnen 30 dagen na de ontbinding.

2. Indien een product, dat tijdelijk niet op voorraad is, door deKoper wordt besteld, zal worden aangegeven wanneer hetproduct weer beschikbaar is. Ouderen Alarm streeft ernaarvertragingen binnen twee werkdagen na bestelling per e-mailaan de Koper te melden.

3. Leveringen vinden plaats op het door de Koper tijdens detotstandkoming van de overeenkomst opgegeven adres.

4. Zodra de te leveren producten op het opgegevenafleveradres zijn geleverd, gaat het risico, waar het dezeproducten betreft, over op de Koper.

5. Bij leveringen in het buitenland kunnen afwijkendevoorwaarden gelden.

6. De Koper is verplicht het gekochte binnen deovereengekomen termijn af te nemen. Bij gebreke daarvan is Ouderen Alarm gerechtigd, op grond vanhet bepaalde in artikel 6:60 Burgerlijk Wetboek, te vorderendat Ouderen Alarm van de verbintenis tot levering van de overeengekomen producten wordt bevrijd, dan wel omzonder voorafgaande ingebrekestelling betaling van dekoopprijs van het niet afgenomen gedeelte te vorderen


6. Meldkamer

1. Ouderen Alarm maakt bij de uitvoering van de dienst standaardgebruik van diensten van een externe (niet aan Ouderen Alarmverbonden) meldkamer en/ of meerdere externe meldkamers die al danniet wereldwijd hun dienstverlening aanbieden.

2. De in punt 1 van dit artikel bedoelde meldkamer(s) zorgt/zorgen 7dagen per week, 24 uur per dag, voor de professionele opvolging vande alarmmeldingen die gemaakt worden met producten,personenalarmeringen of softwareapplicaties van Ouderen Alarm

3. De in punt 2 van dit artikel bedoelde professionele alarmopvolginggebeurt volgens vooraf door de meldkamer vastgestelde protocollen enkan bestaan uit o.a. het inroepen van 112-diensten of anderehulpverleners, dit afhankelijk van en volgens inschatting van demeldkamer al dan niet in overleg met degene die alarm heeft gemaakt.

4. Partijen kunnen overeenkomen dat de alarmopvolging plaatsvindtdoor andere professionals dan de meldkamer(s) genoemd in punt 1van dit artikel. De alarmopvolging vindt dan plaats door bijvoorbeeldeen thuisorganisatie of vergelijkbare professionele organisatie.Contractant begrijpt dat de keuze voor alarmopvolging door andereprofessionals dan de meldkamer(s) genoemd in punt 1 eengeografische beperkingen van de dienstverlening met zich kanbrengen.

5. Alarmoproepen, inclusief voice-oproepen, die bij de in lid a van ditartikel bedoelde meldkamer binnenkomen, worden opgeslagen in eendatabase van de meldkamer.


7. Gebreken en Klachttermijn


1. De Koper is verplicht de producten onmiddellijk na ontvangstnauwkeurig te (doen) inspecteren. Klachten van de Koper,die betrekking hebben op gebreken aan het product of delevering, die uiterlijk waarneembaar zijn, moeten door deKoper binnen vier (4) dagen na levering aan Ouderen Alarmter kennisgeving worden gebracht.


8. Afkoelperiode, Herroeping


1. De Consument Koper kan binnen veertien (14) dagen naaflevering van het product zonder boete en zonder opgaafvan redenen zijn herroepingsrecht uitoefenen.

2. In geval van ontbinding is de Consument Koper verplicht hetontvangen product binnen veertien (14) dagen na deontbinding aan Ouderen Alarm terug te zenden in de staatwaarin de Consument Koper het product heeft ontvangen.De kosten voor het terugzenden van het product zijn voorrekening van de Consument Koper.

3. Ouderen Alarm is nimmer aansprakelijk voor enige schade-diefstal of verlies daaronder begrepen- die bij terugzendingaan de verpakking of het product ontstaat.


9. Eigendomsvoorbehoud


1. Eigendom van producten gaat, niettegenstaande de feitelijkelevering, pas op de Koper over, nadat deze al hetgeen hij uithoofde van enige overeenkomst met Ouderen Alarm isverschuldigd volledig heeft voldaan, daaronder medebegrepen vergoeding van rente en kosten, ook van eerdereof latere leveringen en eventuele met betrekking tot deproducten verrichtte of te verrichten werkzaamheden.

2. De Koper mag de producten, voordat de eigendom daarvanis overgegaan, niet belasten, verkopen, doorleveren,vervreemden of anderszins bezwaren.


10.Garantie en aansprakelijkheid

1. Ouderen Alarm kan nooit garantie bieden dat geen bedreigendesituaties kunnen ontstaan, al dan niet met letsel of de dood tot gevolghebbende, ondanks het gebruik door Contractant van de door Ouderenalarm geleverde diensten of een personenalarmering.

2. Ouderen Alarm en de Samenwerkende Meldkamer zijn nietaansprakelijk voor enige schade door handelen van derden, zoalsmaar niet beperkt tot tekortkoming van aanbieders van netwerken,aanbieders van softwareapplicaties, diensten waarmee de MobieleSysteem, aangeboden door Ouderen Alarm of de SamenwerkendeMeldkamer, direct of indirect zijn verbonden. Als een tekortkoming vaneen derde in de zin van dit artikel wordt tevens beschouwd deomstandigheid dat door Contractant aan Ouderen Alarm verzonden (e-mail)berichten Ouderen Alarm niet hebben bereikt of deomstandigheid dat gegevens, door de ether verspreid, door derdenworden opgevangen. Ouderen Alarm als de SamenwerkendeMeldkamer is evenmin aansprakelijk voor enige schade door handelenvan aanbieders van medische diensten of onjuiste of niet adequateopvolging door derden van een melding gedaan met of via een Dienstof Personenalarmering beschikbaar gesteld door of van OuderenAlarm. als de Samenwerkende Meldkamer

3. Schade die het gevolg is van door Contractant verstrekte onjuisteen/of onvolledige gegevens of door onoordeelkundig gebruik door ofnamens Contractant van aan Contractant verstrektePersonenalarmering of andere door Contractant in verband met deDienst gebruikte apparatuur.

4. De aansprakelijkheid van Ouderen Alarm. wegens toerekenbaretekortkoming in de nakoming van een Overeenkomst, of uit hoofde vaneen onrechtmatige daad ontstaat slechts, indien Contractant OuderenAlarm onmiddellijk en deugdelijk schriftelijk in gebreke stelt, waarbij hijeen redelijke termijn stelt waarbinnen Ouderen Alarm de tekortkomingkan herstellen, en Ouderen Alarm ook na die termijn toerekenbaar inde nakoming van zijn verplichting tekort blijft schieten.

5. Schade dient zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen twee wekennadat deze redelijkerwijs had kunnen worden ontdekt, schriftelijk aanOuderen Alarm te zijn gemeld. Schade die niet binnen die termijn terkennis van Ouderen Alarm is gebracht komt niet voor vergoeding inaanmerking. Voor consumenten geldt dit niet indien de Contractantaannemelijk maakt dat een tijdige of schriftelijke reactie redelijkerwijsniet van hem verlangd kon worden.

6. Contractant zal minimaal één keer in de drie maanden het systeemtesten. Indien het systeem niet wordt getest houdt Ouderen Alarm zichniet aansprakelijk voor het eventueel niet (goed) functioneren van hetsysteem.

7. Bij kwijt raken van het alarmsysteem kan Ouderen Alarm een nieuwsysteem toesturen voor €85,95,-.


11. Sleutelkluisje

1. Ouderen Alarm. is niet aansprakelijk voor verlies of diefstal vaneigendommen als gevolg van het gebruik van het sleutelkluisje.

2. De klant is verantwoordelijk voor de juiste installatie en het correctegebruik van het sleutelkluisje volgens de instructies.

3. Ouderen Alarm geeft geen garantie dat het sleutelkluisjeonbevoegde toegang volledig kan voorkomen.

4. Garantie op het product betreft 12 maanden.

5. Schade veroorzaakt door verkeerd gebruik, onjuiste installatie,aanpassing of vandalisme valt niet onder de garantie.

6. Het gebruik van het sleutelkluisje is op eigen risico van de klant.

7. Uw bedrijf raadt aan om regelmatig de toegangscodes of sleutels te wijzigen en de veiligheid te waarborgen.

8. De Sleutelcode Bewaarservice is enkel een service. Klant isverantwoordelijk voor het veilig en exclusief delen met degeautoriseerde personen.

9. Uitlekken en/of misbruik van de code is niet de verantwoordelijkheidvan Ouderen Alarm tenzij aantoonbaar grove schuld.

10. Door de aankoop of het gebruik van een sleutelkluisje van uwbedrijf accepteert de klant deze voorwaarden.


12.Sleutelservice

1. Ouderen Alarm is niet aansprakelijk voor schade die voortvloeit uithet niet kunnen openen van de deur van de Deelnemer, ongeacht dereden, noch voor schade die voortvloeit uit vertragingen in de toegangtot de woning.

2. Ouderen Alarm is niet verantwoordelijk voor handelingen ofnalatigheden van Derden nadat toegang tot de woning is verleend.

3. Ouderen Alarm neemt geen verantwoordelijkheid voor schade ofverlies dat voortkomt uit het gebruik van de Sleutelservice doorDeelnemers of Derden, tenzij er sprake is van opzet of grove schuldvan de zijde van Ouderen Alarm

4. De Deelnemer vrijwaart Ouderen Alarm voor alle aanspraken vanderden die schade lijden die verband houdt met de uitvoering van deSleutelservice, tenzij er sprake is van opzet of grove nalatigheid vanOuderen Alarm

5. Voor vragen of opmerkingen over de Sleutelservice kan contactopgenomen worden met Ouderen Alarm via de contactgegevens diegepubliceerd staan op de website van Ouderen Alarm


13.Overmacht

1. In geval van overmacht is Ouderen Alarm niet gehoudenhaar verplichtingen jegens de Koper na te komen. OuderenAlarm is gerechtigd haar verplichtingen op te schorten voorde duur van de overmacht.

2. Onder overmacht wordt verstaan elke van haar wil onafhankelijke omstandigheid waardoor de nakoming vanhaar verplichtingen jegens de Koper geheel of gedeeltelijkwordt verhinderd. Tot die omstandigheden behoren ondermeer stakingen, brand, bedrijfsstoringen, energiestoringen,storingen in een (communicatie-)netwerk of verbinding ofgebruikte communicatiesystemen en/of het op enig momentniet beschikbaar zijn van de internetsite, niet of niet-tijdigelevering door leveranciers of andere ingeschakelde derdenen het ontbreken van enige via overheidswege te verkrijgenvergunning.

3. De valdetectie is een hulpmiddel en er is geen garantie datdie in werking gaat tijdens een val. Ouderen Alarm is nietverantwoordelijk indien deze niet af gaat.


14.Vertrouwelijke gegevens en privacy

1. Elk der partijen garandeert dat alle van de andere partijontvangen gegevens, waarvan men weet of dient te wetendat deze van vertrouwelijke aard zijn, geheim blijven, tenzijeen wettelijke plicht openbaarmaking van die gegevensgebiedt.


15.Intellectuele eigendom

1. De Koper erkent uitdrukkelijk dat alle rechten vanintellectuele eigendom van weergegeven informatie,mededelingen of andere uitingen met betrekking tot deproducten en/of de internetsite berusten bij Ouderen Alarm,haar leveranciers of andere rechthebbenden.

2. Onder intellectuele eigendomsrechten worden verstaanoctrooi-, auteurs-, merk-, tekeningen- en modellen rechtenen/of andere (intellectuele eigendoms)rechten, waaronder aldan niet octrooieerbare technische en/of commerciëleknowhow, methoden en concepten.3. Het is de Koper verboden gebruik te maken van en/ofwijzigingen aan te brengen in de intellectueleeigendomsrechten zoals beschreven in dit artikel, alsbijvoorbeeld verveelvoudiging zonder uitdrukkelijkevoorafgaande schriftelijke toestemming van Ouderen Alarm,haar toeleveranciers of andere rechthebbenden, tenzij hetlouter gaat om privé gebruik van het product zelf.


17.Toepasselijk recht en bevoegde rechter

1. Op alle aanbiedingen en overeenkomsten is uitsluitendNederlands recht van toepassing.

2. De toepasselijkheid van het Weens Koopverdrag wordtuitdrukkelijk uitgesloten.

3. Alle geschillen die verband houden met of voortvloeien uitaanbiedingen van Ouderen Alarm, of overeenkomsten die met haar gesloten zijn, worden voorgelegd aan de bevoegderechter te worden gekozen door Ouderen Alarm.


18.Slotbepalingen

1. Gelieve alle correspondentie aangaande een overeenkomstof deze voorwaarden te zenden aan info@ouderen-alarmering.nl zoals aangegeven op deinternetsite.

2. Ouderen Alarm streeft ernaar om ontvangen berichtenbinnen 5 werkdagen te beantwoorden.