Algemene Voorwaarden (overeenkomst)De klant gaat een overeenkomst aan met Ouderen Alarm (KVK: 94640319). vooreen Dienst, al dan niet in combinatie met het ter beschikking stellen van een personenalarmering met de daarbij behorende gebruiksmogelijkheden, tarieven en`voorwaarden voor een periode zoals gekozen en aangegeven door de klant op deze overeenkomst. Ook de extra dienstverlening van de Meldkamer zal voor de periodezoals gekozen en aangegeven door de klant op deze overeenkomst. Vragen ofklachten kunnen gemeld worden per telefoon naar het bovenstaand nummer, perpost naar het bovenstaand adres of per e-mail naar info@ouderen-alarmering.nl Iedere vraag of klacht wordt binnen 2 werkdagen beantwoord. Ouderen Alarm leverten programmeert een personenalarmering onder de navolgendebepalingen/voorwaarden:
1. Ouderen Alarm activeert, meldt aan en laat per post eenpersonenalarmering bezorgen bij de klant ten behoeve van hetabonnement voor de Dienst en/of dienstverlening van de Meldkamer.De personenalarmering bestaat uit de verschillende functies, zoalsgekozen en aangegeven door de klant op deze overeenkomst.Voorwaarden voor activeren en aanmelden is dat er minimaal (1)contactpersoon is genoteerd
2. Proefperiode, aanbiedingen
2.1. De adviseur zal in overleg met de Klant een geschikt product selecteren en aan hem/haar, met inachtneming van een 14 daagse proefperiode, afleveren. Deze proefperiode kan eenmaal tegen een financiële vergoeding met een maand worden verlengd. Deze vergoeding wordt niet in rekening gebracht als Klant tot aanschaf overgaat. Hierdoor is een vrijblijvende proef van 28 dagen mogelijk.
2.2. Bij aflevering van de producten zal de Klant gevraagd worden een incassomandaat te ondertekenen, waarin de Klant wordt gesteld rekening te houden met het feit dat hij het product aan Ouderen Alarm moet teruggeven bij het niet kopen van de producten. Bij schade door verlies, diefstal of onoordeelkundig gebruik is de Klant zelf verantwoordelijk en zal voor de geoffreerde prijs aansprakelijk gesteld worden.
2.3. In het geval dat de Klant het Product na de kennisgeving dat hij het product niet geschikt acht, zoals bedoeld in artikel 2.1, niet terstond (binnen 5 werkdagen) terugbrengt, is hij dien ten gevolge de aankoopprijs van het product verschuldigd. Dit geldt ook als de Klant het product retourneert in een onbruikbare of onverkoopbare staat, of wanneer de Klant het product beschadigt.
2.4. Indien een van de omstandigheden zoals bedoeld in 2.2 of 2.3 zich voordoen, doch de verschuldigde aankoopprijs niet wordt voldaan door de Klant, dan is de Klant zonder dat een ingebrekestelling of verdere aanmaning is vereist in verzuim en is hij bovendien de wettelijk rente verschuldigd over de aankoopprijs vanaf het moment van verschuldigdheid, alsmede de wettelijk toegestane incassokosten.
2.5. Terugbrengen kan door door het bestelde product per post te retourneren. De retour-, bevestigingskosten en risico’s van verzending komen dan voor rekening van de Klant.
3. De klant gaat een maandelijkse betalingsverplichting aan met OuderenAlarm voor een minimale periode van 12 maanden. Tussentijdsebeëindiging is enkel mogelijk tegen betaling van de resterendetermijnen in één keer middels een afkoopregeling.
4. Indien de klant na veertien dagen na het ondertekenen van dezeovereenkomst en na activeren- en aanmelden en levering van depersonenalarmering een betaling storneert zal er na de tweede keerstorneren van een betaalregel €4,95 administratie kosten in rekeningworden gebracht.
5. De klant kan binnen acht weken na afschrijving contact opnemen metde bank als hij/zij het niet eens is met de afschrijving. Let op! Vraag uwbank naar de voorwaarden.
6. De klant kan ook een maandelijkse betaalverplichting aan gaan metOuderen Alarm voor de duur van 12 maanden. Indien hiervoorgekozen wordt er eenmalig 150 euro extra in rekening gebracht. Verdergelden de voorwaarden genoemd in artikel 3, 4 en 5.
7. De klant machtigt Ouderen alarm hierbij tot de automatische incassovan de maandelijkse kosten, alsmede het automatisch incasseren vanhet activeren, aanmelden, extra componenten en eventuele overigekosten die in één termijn wordt afgeschreven. Incasso geschiedt vanhet IBAN nummer dat de klant heeft aangegeven op de andere kantvan deze pagina.
8. De klant neemt het personenalarm de eerste veertien dagen op proef.Deze proeftijd gaat in op moment van ontvangst. De klant kangedurende deze proeftijd kosteloos de overeenkomst annuleren.Kosten voor de retourzending van het systeem zijn wel voor derekening van de klant. Na veertien dagen treedt de overeenkomst inwerking. Annulering kan worden voldaan per post aan hetbovenstaande adres of per email naar info@ouderen-alarmering.nl. Deklant dient te allen tijde aan te kunnen tonen deze opzegging tehebben gedaan.
9. Ouderen Alarm is niet aansprakelijk in geval van overmacht of technische storingen in het alarmsysteem. De klant is zelfverantwoordelijk voor het regelmatig onderhouden en testen van het alarmsysteem. Alle voorwaarden zijn terug te vinden ophttps://nl-alarmering.nl/Algemene voorwaarden/.
10.De overeenkomst heeft een looptijd van 24 maanden. Uitzonderingen hierop zijn als volgt: indien de klant komt te overlijden, wordt deovereenkomst per direct beëindigd na overleggen van eenoverlijdensakte, of wanneer de klant wordt opgenomen in eenzorginstelling zal de overeenkomst worden beëindigd na afloop van deeerstvolgende betalingstermijn.
11. Duur en Verlenging: Deze overeenkomst wordt aangegaan voor eeninitiële periode van 1 of 2 jaar ingaande na de eerste 14 dagen. Naafloop van de initiële periode wordt de overeenkomst automatischstilzwijgend verlengd en is maandelijks opzegbaar.Algemene voorwaarden (totaal)
1. Toepasselijkheid
1. In deze Algemene Voorwaarden wordt verstaan onder:‘Ouderen Alarm.’: Ouderen Alarm’. ‘Koper’: de natuurlijkepersoon of rechtspersoon die een contractuele relatie metOuderen Alarm heeft of aangaat. ‘Consument Koper’: denatuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van zijnof haar beroep of bedrijf die een contractuele relatie metOuderen Alarm heeft of aangaat. ‘Producten’: het onderwerpvan een of meerdere overeenkomsten.
2. Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alleaanbiedingen van Ouderen Alarm en op alle met OuderenAlarm overeenkomsten.
3. Van één of meer bepalingen in deze Algemene Voorwaardenkan uitsluitend worden afgeweken indien dit uitdrukkelijkschriftelijk is overeengekomen. De overige bepalingen vandeze voorwaarden blijven in dat geval onverkort van kracht.
4. Algemene Voorwaarden die de Koper hanteert zijn niet vantoepassing, tenzij hiermee uitdrukkelijk schriftelijk doorOuderen Alarm is ingestemd.
5. Ouderen Alarm behoudt zich het recht voor de AlgemeneVoorwaarden te wijzigen en/of aan te vullen.
6. Door het gebruik van de internetsites van Ouderen Alarmen/of het plaatsen van een bestelling aanvaardt de Koper deAlgemene Voorwaarden van Ouderen Alarm
7. Ouderen Alarm is bevoegd van derden gebruik te maken bijde uitvoering van een overeenkomst met de Koper.
2. Aanbiedingen en totstandkoming overeenkomsten
1. Een Overeenkomst komt na proefperiode, aanbieding tot stand. Deze aanvaarding van een aanbieding kan schriftelijk worden gedaan door ondertekening van een incassomandaat via Tikey N.V. deze Algemene Voorwaarden en volledige invulling van een daarvoor bestemde overeenkomst, dan wel via elektronische weg wanneer Contractant een order plaatst op de website van OuderenAlarm (www.ouderen-alarmering.nl) en Ouderen Alarm de bestelling bevestigt, of wanneer Partijen via een andere wijze zoals e -mail tot overeenstemming komen. Voorovereenkomsten waarvoor geen opdrachtbevestiging, per e-mail of anderszins, is verzonden, beschouwen Partijen de eerste factuur van Ouderen Alarm als schriftelijkebevestiging bedoeld in het eerste deel van dit artikel.
2. Aanbiedingen zijn geldig zolang de voorraad strekt.
2.1. Een aanbod van de potentiële Koper als genoemd in artikel 2.1 wordt geacht te zijn gedaan indien de potentiële Koperuitdrukkelijk te kennen heeft gegeven welk product en/ofdienst hij wil ontvangen en hij de bestelling contractueel viade website ouderen-alarmering.nl heeft geplaatst en dezedoor Ouderen Alarm is ontvangen.
2.2. Een overeenkomst komt tot stand op het moment dat eenorderbevestiging aan de Koper is verzonden naar het doorKoper opgegeven (e-mail)adres of wanneer eenovereenkomst tweemaal is ondertekend.
2.3. Koper en Ouderen Alarm komen uitdrukkelijk overeen datdoor gebruik te maken van elektronischecommunicatievormen een geldige overeenkomst tot standkomt, zodra aan de voorwaarden in artikel 2.3 en 2.4 isvoldaan. Met name ook het ontbreken van een handtekeningdoet niet af aan de verbindende kracht van het aanbod en deaanvaarding daarvan.
2.4. Informatie, afbeeldingen, mededelingen, opgaven etc. metbetrekking tot alle aanbiedingen en de belangrijkstekenmerken van de producten worden zo nauwkeurigmogelijk (weer)gegeven of gedaan. Ouderen Alarmgarandeert echter niet dat alle aanbiedingen en productenvolledig met de gegeven informatie in overeenstemmingzijn. Afwijkingen kunnen in beginsel geen aanleiding zijn totschadevergoeding en/of ontbinding.
2.5. Ouderen Alarm heeft te allen tijde het recht om de overeenkomst op te zeggen.
3. Prijzen
1. Alle prijzen zijn uitgedrukt in Euro’s, in overeenstemming metde wettelijke voorschriften hieromtrent en zijn inclusiefomzetbelasting.
2. De Koper is de prijs verschuldigd die Ouderen Alarm in haarorderbevestiging conform artikel 2.4 van deze voorwaardenaan haar heeft medegedeeld. Kennelijke (manipulatie-)fouten in de prijsopgave, zoals evidente onjuistheden,kunnen ook na de totstandkoming van de overeenkomstdoor Ouderen Alarm worden gecorrigeerd.
3. Bezorgkosten zijn bij de prijs inbegrepen. Voor bezorgingbuiten Nederland gelden speciale tarieven. Ten aanzien vanbepaalde betaalmethoden kunnen nadere voorwaardengelden ten aanzien van de bezorgmethode en daaraanverbonden kosten. Dit wordt duidelijk aan de Kopergecommuniceerd.
4. Indien de prijzen voor de aangeboden producten en dienstenstijgen in de periode tussen de bestelling en de uitvoeringdaarvan, wordt de Koper van de prijsstijging op de hoogtegesteld. De Koper kan de bestelling annuleren, dan wel deovereenkomst ontbinden binnen tien (10) dagen namededeling van de prijsverhoging door Ouderen Alarm. Bijprijsverhogingen die worden doorgevoerd nadat dekoopovereenkomst tot stand is gekomen, wordt het besteldeproduct tegen de overeengekomen prijs geleverd.
5. Voor ondersteuning van de producten van Ouderen Alarmkunt u mailen met info@ouderen-alarmering.nl, deze online. support dienst is gratis. Support en ondersteuning looptlouter online via info@ouderen-alarmering.nl
6. Alle genoemde prijzen zijn inclusief btw tenzij andersvermeld.
4. Betaling. Betalingen via de website www.ouderen-alarmering.nl verlopen uitsluitend via iDeal. Ouderen Alarm behoudt zich het recht voor om in de toekomst andere betaalmethoden aan te bieden. Eventuele wijzigingen worden via de website bekendgemaakt.Indien de betaling na het afsluiten van de overeenkomst wordt ingetrokken of gestorneerd door de koper of derden, ontstaat automatisch een direct opeisbare vordering van Ouderen Alarm op de koper.Bij te late betaling komen, naast de wettelijke rente, ook alle gemaakte gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten voor rekening van de koper.In geval van betalingsachterstand is Ouderen Alarm bevoegd de overeenkomst zonder tussenkomst van de rechter te beëindigen of verdere levering op te schorten totdat aan alle betalingsverplichtingen is voldaan, inclusief rente en bijkomende kosten.
5. Levering en levertijd. Ouderen Alarm streeft ernaar om bestellingen binnen 3 werkdagen na ontvangst te verzenden, met een maximale levertijd van 14 dagen, tenzij anders overeengekomen.Bij tijdelijk niet beschikbare producten wordt aangegeven wanneer deze weer leverbaar zijn. Eventuele vertragingen worden doorgaans binnen twee werkdagen per e-mail gemeld.Leveringen vinden plaats op het adres dat door de koper is opgegeven bij het aangaan van de overeenkomst.Na levering op het opgegeven adres ligt het risico van verlies of schade bij de koper.Voor zendingen buiten Nederland kunnen afwijkende voorwaarden gelden.Indien de koper verzuimt het bestelde binnen de afgesproken termijn in ontvangst te nemen, kan Ouderen Alarm aanspraak maken op ontbinding van de verplichting tot levering of alsnog betaling eisen voor het niet afgenomen product.
6. Meldkamerdienst. Voor de alarmeringsdienst maakt Ouderen Alarm gebruik van één of meerdere onafhankelijke, externe meldkamers.Deze meldkamers staan 24/7 paraat voor professionele afhandeling van noodmeldingen afkomstig van de systemen en applicaties van Ouderen Alarm.Hulpverlening wordt uitgevoerd volgens vooraf vastgestelde protocollen en kan bestaan uit het inschakelen van hulpdiensten zoals 112 of andere hulpverleners, afhankelijk van de situatie.In overleg kan de opvolging ook worden verzorgd door andere professionele instanties, zoals thuiszorgorganisaties. Hierbij kunnen geografische beperkingen gelden.Alle inkomende alarmoproepen, inclusief spraakcommunicatie, worden opgeslagen in de meldkamerdatabase.
7. Gebreken en klachtenDe koper dient de geleverde producten direct bij ontvangst te controleren. Zichtbare gebreken of foutieve leveringen moeten binnen vier (4) dagen na ontvangst worden gemeld bij Ouderen Alarm.
8. HerroepingsrechtParticuliere kopers kunnen tot 14 dagen na levering het product retourneren zonder opgaaf van reden.Bij retourzending dient het product binnen 14 dagen na ontbinding in originele staat teruggestuurd te worden. De verzendkosten zijn voor rekening van de consument.Ouderen Alarm is niet aansprakelijk voor schade of verlies tijdens retourzending.
9. EigendomDe eigendom van geleverde goederen blijft bij Ouderen Alarm totdat alle openstaande betalingen volledig zijn voldaan.Tot dat moment mag de koper de goederen niet verkopen, belasten of doorleveren.
10. Aansprakelijkheid & garantieOndanks gebruik van de dienst kan Ouderen Alarm geen absolute veiligheid garanderen.Ouderen Alarm en de meldkamer zijn niet verantwoordelijk voor schade veroorzaakt door derden, zoals netwerkstoringen of gebrekkige medische hulp.Verkeerd of onoordeelkundig gebruik van het systeem komt voor risico van de klant.Aansprakelijkheid ontstaat pas na een schriftelijke ingebrekestelling en redelijke hersteltermijn.Schade dient binnen 14 dagen na ontdekking schriftelijk gemeld te worden.Klanten moeten het systeem minimaal elke drie maanden testen; bij nalatigheid is Ouderen Alarm niet verantwoordelijk voor storingen.Bij verlies kan tegen betaling van €85,95 een vervangend systeem worden geleverd.
11. SleutelkluisOuderen Alarm is niet aansprakelijk voor inbraak of verlies door gebruik van het sleutelkluisje.De klant is zelf verantwoordelijk voor correcte installatie en gebruik.Ouderen Alarm biedt geen garantie tegen ongeoorloofde toegang.Garantie geldt 12 maanden.Schade door onjuist gebruik, installatie of vandalisme valt buiten garantie.Gebruik van het sleutelkluisje is voor eigen risico.Het wordt aangeraden regelmatig codes te wijzigen.De Sleutelcode Bewaarservice is een aanvullende dienst; de klant blijft zelf verantwoordelijk voor veilige communicatie van codes.Misbruik van codes valt buiten de verantwoordelijkheid van Ouderen Alarm, tenzij sprake is van grove nalatigheid.Door aankoop of gebruik van het sleutelkluisje gaat u akkoord met deze voorwaarden.
12. Overmacht. Bij overmacht is Ouderen Alarm niet verplicht haar verplichtingen na te komen.Overmacht omvat omstandigheden buiten haar invloed, zoals stakingen, brand, netwerkstoringen of uitblijvende leveringen.Valdetectie is een hulpmiddel zonder garantie op werking bij elke val.
13. Vertrouwelijke gegevens en privacy
1. Elk der partijen garandeert dat alle van de andere partijontvangen gegevens, waarvan men weet of dient te wetendat deze van vertrouwelijke aard zijn, geheim blijven, tenzijeen wettelijke plicht openbaarmaking van die gegevensgebiedt.
14.Toepasselijk recht en bevoegde rechter
1. Op alle aanbiedingen en overeenkomsten is uitsluitendNederlands recht van toepassing.
2. De toepasselijkheid van het Weens Koopverdrag wordtuitdrukkelijk uitgesloten.
3. Alle geschillen die verband houden met of voortvloeien uitaanbiedingen van Ouderen Alarm, of overeenkomsten die met haar gesloten zijn, worden voorgelegd aan de bevoegderechter te worden gekozen door Ouderen Alarm.
15.Slotbepalingen
1. Gelieve alle correspondentie aangaande een overeenkomstof deze voorwaarden te zenden aan support@ouderen-alarmering.nl zoals aangegeven op deinternetsite.
2. Ouderen Alarm streeft ernaar om ontvangen berichtenbinnen 5 werkdagen te beantwoorden.